sunnuntaina, huhtikuuta 08, 2012

Pääsiäinen 2012

easter


Pääsiäisen jälkiruokia: pulla ja pasha sekä mignon-munat (mignon-munia jo yli 100 vuotta)

Lisäys. Oli hyvä ajoitus: söimme pääsiäisaterian lauantai-iltana. Sunnuntaina olikin yksi meistä vatsaflunssassa. Aterian vietto illalla johtui kylläkin lähinnä Poirot-filmistä. Meidän vanhalla TV:llä ei voi tallentaa ohjelmia.

lauantaina, huhtikuuta 07, 2012

Pääsiäisvalmisteluja


IMG_8115, originally uploaded by Anna Amnell.
Pöytä on melkein katettu, lammaspaisti uunissa, pashat valmiina. Pöytä on katettu tänä pääsiäisenä vain viidelle, sillä tytär miehineen on muuttanut Tšekkiin ja toinen sukulainen on myös ulkomailla.

IMG_8093

Lammaspaistin jälkeen on turkkilainen jälkiruoka, marinoidut appelsiiniviipaleet. Appelsiinit olivat aikamoisia möhkäleitä, joten oli vaikeaa saada viipaleista tarpeeksi ohuita.

Koska tämä blogi on kuvallinen päiväkirjani, minusta on hauskaa laittaa tänne ruoanlaiton välillä jotain talteen kuvina.
Klikkaa hakusanaa 'turkkilaiset appelsiinit', siellä valmistusohje.